Image and video hosting by TinyPic

29 Ocak 2009 Perşembe

Erdoğan Davos'u Salladı...


Bugün zaman zaman dünya devlerinin buluştuğu İsviçre'de Davos (World Economic Forum)'a Başbakan Recep Tayyip Erdoğan damgasını vurdu...

Şimdiden yer yerinden oynarken,yarının nasıl bir gündem olacağını tahmin etmek hiç de zor değil...

Davos zirvesinde 25 dakika boyunca basbas bağıran,karşısındakileri ve Erdoğanı bir çocuk gibi azarlayacak kadar ileri giden İsrail Cumhurbaşkanı Peres'e
Recep Tayip Erdoğan'ın yanıtı sert oldu,tam bir Kasımpaşalı edasıyla " Siz insan öldürmeyi çok iyi bilirsiniz !" diyerek sözlerine şöyle devam etti :


“Sesin çok yüksek çıkıyor. Benden yaşlısın biliyorum ki sesinin benden çok yüksek çıkması bir suçluluk psikolojisinin gereğidir.

Benim sesim bu kadar çok yüksek çıkmayacak. Bunu böyle bilesin. Öldürmeye gelince siz öldürmeyi çok iyi bilirsiniz.


Plajlardaki çocukları nasıl öldürdüğünüz, nasıl vurduğunuzu çok iyi biliyorum. Ülkenizde başbakanlık yapmış 2 kişinin bana çok önemli lafları vardır. Filistin'e, tankların üstünde girdiği zaman, 'Kendimi bir başka mutlu addediyorum' diyen başbakanlarınız var. Tankların üzerine çıkıp da 'Filistin'e girince mutlu oluyorum' diyen başbakanlarınız var..."

“Şu zulme alkış tutanları da ayrıca kınıyorum. Peki çocukları öldürenleri kalkıp da alkışlamak öyle zannediyorum ki insanlık suçudur”diyerekde Perez'e alkış tutanlara da tepki gösterdi...

Ve güne asıl damgasını vuran olay...

Sık sık Erdoğan'ın sözlerini kesen ve ona söz hakkı tanımayan oturum yöneticisine dönerek :

"Sana da çok teşekkür ediyorum. Benim için de bundan böyle Davos bitmiştir. Daha Davos'a gelmem. Siz konuşturmuyorsunuz. 25 dakika konuştu, 12 dakika konuştum. Olmaz." dedi.

Rest çekip salonu terketti...

Daha sonra İsrail Cumhurbaşkanı Peres, Erdoğan'dan özür dileyerek :
"Size ve Türkiye'ye büyük saygı duyuyorum" dediği açıklandı...

Hiç yorum yok: