Image and video hosting by TinyPic

9 Şubat 2009 Pazartesi

Tarih'ten Olaylar...

Sokrates :

Sokrates ve eşi bir türlü iyi geçinemezlermiş. Birgün eşi ağzına geleni söylediği hâlde, kocası hiç bir tepki göstermeyince, bir kova su alıp başından boşaltır. Bunun üzerine Sokrates sakince cevap verir:

"Bu kadar gök gürültüsünden sonra bir sağanak zaten bekliyordum."

*****

Galile

Kulakları büyük olan Galile’ye hasımlarından biri der ki:

- Efendim, kulaklarınız insan için biraz büyük değil mi?

- Doğru. Benim kulaklarım bir insan için biraz büyük ama,
seninkiler de eşek için küçük sayılmaz mı?


*****

Alparslan

Sultan Alparslan 27 bin askeriyle bizans topraklarında ilerlerken,
keşfe gönderdiği askerlerden biri huzuruna gelip telaşla:

-- "300 bin kişilik düşman ordusu bize doğru yaklaşıyor.", der.

Alparslan hiç önemsemeyerek şöyle der:
-- "İyi ya,bizde onlara yaklaşıyoruz."


*****

M.K.Atatürk

Cumhuriyetin ilanından sonra İstanbul'da verilen resepsiyonda,
tüm dünya ülkelerinin elçileri ve ateşeleri de davet edilir.

Davet güzel bir şekilde devam ederken,ingiliz ateşesi olan binbaşının bakışları Mustafa Kemal Atatürk'ün gözünden kaçmaz...
Bütün davet boyunca kendisine dik dik bakmıştır ve bakmaya devam etmekteydi..

Atatürk ne olduğunu öğrenmek için Yaverini gönderir.
Yaver Mustafa Kemal'e şöyle der:

"Paşam,kendisine neden böyle ters bir tavır takındığını sordum,o da bana
'Mustafa Kemal Çanakkale'de babamı öldürdü !' diye cevap verdi.

Bunun üzerine Mustafa Kemal şöyle der :

"Git sor bakalım,babasının Çanakkalede ne işi varmış ?"

Hiç yorum yok: