Image and video hosting by TinyPic

6 Mayıs 2009 Çarşamba

Yunus Emre (1240-1320) Saygıyla Anıyoruz...


Bir başka dünya,bambaşka bir alemdir o...
Ne odur,ne şu ne de budur..
Bütün güzellikleri bünyesinde barındırıyor o...


"Adımız miskindir bizim,düşmanımız kindir bizim..." diye haykırarak kinin olduğu yerde aşkın olmadığını insanlığa öğreten devdir o... Yunus Emre....

Tertemiz İnsan sevgisi vardı onda...Dokunulmamış,harap edilmemiş bir Sevgi...

Ezilmiş,horlanmış insanlığın her devirde reçetesi olabilecek bir miras bırakıp bu dünyadan göçüyor Yunus...

Neydi o reçete,alın duvarlarınıza asın :
"ONDA BÜTÜN YOLLAR İNSANIN GÖNLÜNDEN GEÇİYOR..."

Gözyaşı kadar berrak,bir anne duası kadar içten olan bu ölümsüz hatırası önünde kendisini saygıyla anıyoruz...

Onun feyiz aldığı yere doğru yürüyebilmek ümidiyle...


Yazan: hakan can

19 yorum:

öykü dedi ki...

SEVGİ
ortak bı bayrak olursa tum dunya ulkelerının bırlıkte tasdıgı
ıste o zaman huzur bulacagız hep bırlıkte o tek bayrak altında..

Yaşamkafe dedi ki...

O kutsal bayrağın sembolü "insanlık" olmalı değil mi Öykü,aynen katılıyorum sana...

Adsız dedi ki...

Yunus Emre'yi saygıyla ve özlemle anıyorum.

"Sevelim, sevilelim, bu dünya kimseye kalmaz"

Gel gör beni aşk neyledi, Gönül arzular seni, Sol cennetin ırmakları ne güzel şiirleri...

Yusuf’u Kaybettim

Yusuf; u kaybettim Kenan ilinde
Yusuf bulunur, Kenan bulunmaz
Bu aklı fikr ile Leyla bulunmaz
Bu ne yaredir ki çare bulunmaz

Aşkın pazarında canlar satılır
Satarım canımı alan bulunmaz
Yunus öldüdeyu selan verirler
Ölen beden imiş, aşıklar ölmez

Yunus Emre

Yaşamkafe dedi ki...

"Gel gör beni Aşk Neyledi" en çok sevdiklerim arasındadır benimde...

Unknown dedi ki...

Yunus Emre yi bir kez daha saygi ile aniyorum bende, tum insanlik aleminin yuregine 'insanlik' duygusunun yerlesmesi umidiyle...

Yok yere geçirdim günü,
Ah n'ideyim ömrüm seni?
Geldin geçtin bilmedim,
Ah n'ideyim ömrüm seni?

kardelen dedi ki...

Bende Yunus Emreyi hasretle anıyorum. İnsanlara dünyadaki tek ortak dilin sevgi olduğunu hiç bir ayrım yapmadan göstermiş, kalbini o güzel ruhunu insanlara sevgi aynası gibi yansıtmıştır. Bizde o yansımaları görüp bir parça sevgi pırılıtısından alabilirsek eğer ne mutlu bize. Tüm insanların kalplerinin sevgiyle dolması dileğiyle...

Yaşamkafe dedi ki...

-Göknur,inşallah o bahsettiğin duygu insanlığın yüreğine yerleşir...

-Leydielif,tek ortak dil "Sevgi",anahtar kelimemiz bu olur herzaman inşallah...

sihirliyazilar dedi ki...

Hep sevgiden bahseder Yunus Emre. Kinin olduğu yerde aşk olmadığını söyler. Şu basılan, 44 kişinin öldürüldüğü köyü düşünün mesela. Alamadığı bir kız için... Bu aşk mı oluyor şimdi? Aşk için mi öldürüldü 44 kişi?.. Yunus Emre'den öğreneceğimiz o kadar çok şey var ki. Öğrenememişiz anlaşılan.
"mgurdal blogcu" arkadaşım sayesinde sizden haberim oldu. İyiki de olmuş. Oldukça güzel konulara değiniyorsunuz çünkü. Blogcudan buraya gelip takip ediyorum. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

sevgili hakan,çok güzel yazmışsın biliyomusun yunus emre benim hemşerim yani babam onun köyünden,taptuk emre ve yunus emre ikisinin de kabirleri burada,sahip çıkan çok ama ben de böyle bir insanla şereflendiğim için gurur duyuyorum.ne demiş ''SEVELİM SEVİLELİM DÜNYA KİMSEYE KALMAZ'' sevgiler...

Yaşamkafe dedi ki...

-Sihirliyazılar,Yunus Emreyi yazarken benimde aklımdan Mardin katliamı geçiyordu,bu vahşeti Yunusun saf ve temiz satırlarına bulaştırmak istemedim...Yorumunuzda buna değindiğiniz için teşekkürler...

-Selam olsun böyle güzel hemşeriye Ferzan...Sevelim,sevilelim...

Unknown dedi ki...

insan sevgisini ve yaradana aşkı en güzel, en sade anlatan yunus emre'nin bu yazısını ben de bloğunda ilk gördüğümde "mardin katliamı" aklıma geldi önce. en acı olan ise bir düğün gününde üstelik de namaz sırasında bu katliamın yapılmış olması. yakalananlardan birinin ifadesi ise hepsinden ürkütücü: "kan davası çıkmasın diye, tüm köyü katlettik???????"


sevgi varken, nefret niye? barış varken, savaş niye? çocuklarımıza sevgi dolu bir dünya hayali kurmak bile imkansızlaştı.

"niceleri geldi, neler istediler
bırakıp dünyayı, sonra gittiler
sen hiç gitmeyecek gibisin değil mi?
inan, o gidenler de hep senin gibiydiler."
YUNUS EMRE

Yaşamkafe dedi ki...

Alınan ifadeler gerçekten çok ürpertici...

İnsan insan olmaktan utandıran büyük bir hadisyele karşı karşıya kaldı maalesef Türkiyemiz...

Sevgi varken nedir bu nefret
değil mi Ebru ?

Arzu Breda dedi ki...

Düşünüyorum da, Yunus Emre gibi Allah ve insanlık aşkıyla dolu kişileri yetiştiren bu topraklarda, bugün ise bütün dünyanın hayret ve nefretle bahsettiği böylesine bir insanlık dramının yaşanması olacak şey değil.

Yunus ve O'nun öncülleri, her zaman insan odaklı söz söylemişler, insan için çalışmışlar ve insani değerleri üstün kılmışlardır.

Allah'ı överken, O'na aşkını dile getirirken, aslında bunun insanlığa bir övgü olduğunu anlamak mümkün. Aynı şekilde, insandan söz ettiğini düşündüğümüz dizelerinde de, orada kastedilenin Allah olduğunu farkedebiliyoruz.

Bu böyle iken; Nedendir bu vahşet?.. Nasıl bir insani davranıştır bu yapılanlar?.. Bunu yapanların insan olabileceğini düşünmek, onlarla aynı cinsten olabileceğimizi tasavvur etmek dahi imkansız.

Hiç aşk için, aşk adına böyle bir katliam yapılabilir mi? Aşkı buna alet etmesinler hiç olmazsa.

Sevgiyle kalın, hepiniz...

Yaşamkafe dedi ki...

Gerçekten de Yunus ve Mevlana gibi devlerin bıraktığı mirasdan nasibini hiç alamamış insanlar var,örneğini senin de ifade ettiğin gibi her gün haberlerde fazlasıyla görüyoruz Arzu...

Hayret ve yazık...

Eğitim şart...

sihirlirloklava dedi ki...

selam...yukarda bir arkadaş bahsetmiş ya biz aşkın ve sevginin anlamını bambaşka birşeye dönüştürmüşüz...be kul hadi Allah sevgin yok ,kul sevgin yok,bebelere nasıl ateş ettin bre canavar...yine de iyi ki Yunus Emre varmış da bize bu dizeler kalmış.arada bir sığınacak limanlarımız var hiç değilse...sevgiler

Yaşamkafe dedi ki...

Burdan çıkaracağımız ders bence,Atalarımızın bize bıraktığı mirasa sahip çıkıp onları yaşatmanın ne kadar önemli olduğu da apaçık ortada olmasıdır Derya...

İfade ettiğin gibi,iyi ki Yunus Emrelerimiz var...

mehbup dedi ki...

Hakan-Can,ziyaretini bekliyorum..saygılarımla..

Fikrin Ne? dedi ki...

sizinde dediğiniz gibi önemli olan bu degerleri koruyabilmek

Yaşamkafe dedi ki...

-Mehtap,ziyaret ettim sayfanı,mesud oldum..:)) Sağol..:)

-Fikrin Ne,değerlerimiz bizim geçmişimizde gizlidir onlara gerçektende daima adam gibi sahip çıkmamız lazım...Yorum için Tşk.