Image and video hosting by TinyPic

14 Ocak 2009 Çarşamba

Gazze'de Bir Doktorun Feryadı...

Bugün haftalardır canımızı sıkan,yüreğimizi parçalayan Gazze haberlerinden bir iki satır yazacağız...Bazı gerçekleri ve yapılan zulümleri ancak bu şekilde öğreniyoruz,,gözümüzü kapamak çözüm değil....

Evvela şunu da yazmadan geçemiycem,son zamanlarda dolaştığım yüzlerce bloglarda,sayısızca bir çok arkadaş "Gazze'ye yardım kampanyası" bannerleri yapıştırmışlar ve muhakkak bu konuda bir iki yazı da sayfalarına eklemişler.
Bu beni sevindiriyor çünkü tepkisiz değiliz en azından...

Satırları ,akıl almaz iddiaları ve 5 gündür evine gitmeden gecesini gündüzünü ameliyat masasında geçirmekten robotlaşmış ruh halini alan Gazze'de bir Doktor'un ifadelerine bırakıyorum :
*****
"5 GÜNDE 100 AMELİYAT YAPTIM.GELENLER ÇOLUK ÇOCUK,KADIN,YAŞLI.."

"Sabahlara kadar aralıksız çalışıyoruz. Bitmiyor... Her dakika yenileri geliyor. 5 günde 100 ameliyat yaptım. Gördüklerimden artık hissizleştim. Aileme bile bir şey olsa beni etkilemeyecek sanıyorum.Ameliyat ettiklerim arasında hiç militan yoktu. Savaşçıları tipinden anlarsınız. Gelenler çoluk çocuk, kadın, yaşlı... Çocukların çoğu 16'sının altında..."

İsrail askerlerinin Gazze'ye girmeye çalıştıklarını ama giremediklerini, sokakta militanlara bir şey yapamadıklarını söyleyen doktor,

"Madem girmek istiyorsunuz girin. Alın Hamas'ı... Öyle yapmıyorsunuz. Füze gönderip çoluk çocuğu öldürüyorsunuz. Bundan mutlu mu oluyorsunuz? Bu tam bir hainlik" diye konuştu. Gazze'ye atılan bombaların, kalabalık kentte, nereye düşse birkaç kişiyi öldürmesinin, onlarcasını yaralamasının kaçınılmaz olduğunu söyleyen doktora göre, atılan bombalar yeni ve Gazzeliler üzerinde deneniyor.

"YENİ SİLAHLAR GAZZELİLER ÜZERİNDE DENENİYOR "

"Amerika'dan yeni silahlar getiriyorlar ve denemek için bizi kullanıyorlar. Şu deney farelerine döndük..."

"ÜSTÜMÜZDE UÇAKLAR,KARADAN TANKLAR,DENİZDEN GEMİLERLE VURUYORLAR.."

"Ne istiyorlar sivillerden anlamıyorum" diyen doktor, "Suyumuz yok, elektriğimiz yok,ekmeğimiz de... Arabayı bırak ambulansla çıkamıyoruz. Üstümüzde uçaklar, karadan tanklar, denizden gemiler vuruyor. Sanıyorlar ki, Gazzelileri sıkıştırınca bunlar Hamas'ın üzerine yüklenecek. Tam tersi oluyor. Gazze'deki insanlar, El Fetihlisi, Hamaslısı, artık aralarında bir ayırım olmadığını anladı. İsrailliler hiçbir Filistinliyi sağ bırakmak istemiyor. Bu anlaşıldı."

"Amerika, İsrail'e gemilerle silah gönderiyor ama birkaç kilometre öteden, Refah sınırından bize ilaç, tıbbi malzeme sokulmuyor" diyen ve artık artık Gazze'de "yoklar"dan bahsetmek istemediğini söyleyen doktor, şöyle devam etti:

"4 aylık bebeğime pilav yedirdim. Süt yok. Karın ağrısından sabahtan beri ağlıyor. Bebek bağırsağı bu tür yemeği hazmetmiyor ama çare yok. Susturmak için ağrı kesici veriyorum. Bütün bunlara rağmen, Allah sabır vermiş sabrediyoruz. Ekmek de istemiyoruz, elektrik de...Sadece normal bir insan gibi yaşamak istiyoruz."

"Anlamı yok hiçbir şeyin..."

Doktor, yaşadıklarının kendisinde yarattığı etkiyi şu çarpıcı sözlerle aktardı:

"Artık alıştım. Her şeye alıştım. Hiçbir şeysiz yaşamaya alıştım. Ölümlere alıştım. Hissizleştim... Sanki ailemi bile vursalar etkilenmeyeceğim, öyle bir duygu.

Anlamı yok hiçbir şeyin."

(hürriyet)

Hiç yorum yok: