Image and video hosting by TinyPic

16 Mayıs 2009 Cumartesi

Engelliler Haftası ve Stephen Hawking

Bugün Engelliler Haftası'nın son günü...

Engelli kelimesini duyunca aklıma daima ilk gelen isimlerden birisi Stephen Hawking oluyor...

Defalarca yazdım ama yeri geldiğinde de hep yazacağım bunu :

Dünyaca ünlü Fizikçi Hawking bütün bedeninde sadece üç parmağını oynatabiliyor buna rağmen dev bir beyin ve mükemmel bir hırsla hayata dört kolla sarılmayı başaran müthiş bir yüreği var bu adamın ...

Şimdi Hawking'in Engelli olan ve olmayan bütün insanlara verdiği akılalmaz öğütlere bakın :

-Hayatın acımasızlığının sizi mahvetmesine izin vermeyin "Bu dert neden beni buldu ?!" demeyin.
Etrafınıza bakın,sizden daha kötü durumda olan insanları göreceksiniz...


-Bedensel özürlü olsanız bile,ruh ve akıl sağlığınız yerinde olduğu için sevinin...

-Siz sadece fiziksel görüntünüzle mi insanlar etkileniyor sanıyorsunuz ?

-Sizi aklınızla,ruhunuzla ve kişiliğinizle benimseyecek insanlar hepinizin arasında yaşıyor,yeter ki yılmadan onları bulmaya çalışın...



Dipnot: Engelliler hakkında yazdığı müthiş Bloğuyla "NO ENGEL-
ENGELSİZ DÜNYAM" kardeşimin hırsını ve çabasını takdirle karşıladığımı da belirtmem lazım...

Özveri,cesaret ve yürek isteyen işler çıkarıyorsun arkadaşım,seni sevgi ve saygıyla anıyorum....




Yazan: hakan can



15 yorum:

Fikrin Ne? dedi ki...

kardeşim okadar guzel seyler yazmıssın kı aslında biz şükretmesini bilmiyoruz....

Kumsal dedi ki...

Bu yazından çıkardığım
nakadar şükürsüz olduğum
ve nakadar
çok şeye sahip olduğum
engelliler artık içine kapanık diiller
ama engellli olduğu için
ailesinin utandığı çokta engelliler var

Yaşamkafe dedi ki...

-Hepimizin şükredebileceği birşeyleri kesinlikle vardır ama gel gör ki hepimiz şükredebilmek için illa başımıza bişeyin gelmesini bekliyoruz maalesef...

-Kumsal,Çocuğu engelli diye ailesi utanan ebeveynler zaten ana baba vasfından uzak kalmış Donkişotlardır...

mavipanjur dedi ki...

Duyarlılığınız için teşekkürler..Yazılarınız gayet hoş...

Yaşamkafe dedi ki...

-Sağolun Mavipanjur....

şirinem dedi ki...

Herzaman ki gibi harika bir yazı bende arkadaşlarıma katılıyorum elimizdekinin kıymetini bilip şükretmesini öğrenmeliyiz.

Fıkra Sevenlere dedi ki...

Akıl engeli olmasında.. Duyarlılığınız her zamanki gibi.. Sizi bu konuda da tebrik etmek istiyorum.. Güzel bir hafta sonu dileklerimle.. Selamlar..

Adsız dedi ki...

çok harika bir yazı ben de çok beğeniyorum stephen hawking'i.hepimize büyük dehası ve sabrıyla ve inanılmaz pozitifliğiyle örnek oluyor.saolun bir gün bizim de başımıza gelebileceğini düşünerek yaklaşalım engellilerimize onların noengel bloğunun ismi gbi hiçbir engelleri yok.sorun bizinm bakış açımızda o kadar yetnekli arkadaşlrımız var ki değerlerini bilelim.ayrıca noengel bloğunun sahibi olan arkadaşı da sizin vasıtanızla kutluyorum.iyi ki varsınız.

Yaşamkafe dedi ki...

-Evet evet Ahmet bey akıl engeli olursa asıl işte o zaman sakata geliriz..:)

-Kamikaze,No Engel'e ne söylesek azdır,kendisi harika bir insan..

Unknown dedi ki...

stephen hawking'in bazı sözlerini daha önce yine senin bloğunda okumuştum ve hayran kalmıştım. akabinde de kimdir diye merak edip google'dan araştırmıştım. ALS hastalığından dolayı şu an sesini de kaybetmesine rağmen hala çalışmalarını sürdürüyor olmasından aslında hepimizin ders alması lazım. bazen ufacık bir olayda hayata küsüp, isyan bayraklarını çekmeden önce aklımıza stephen hawking'in şu sözünü getirmemiz eminim hayata bakışımızı değiştirecek ve halimize şükretmemizi sağlayacaktır.

"Etrafınıza bakın,sizden daha kötü durumda olan insanları göreceksiniz..."

Yaşamkafe dedi ki...

-Ebru,Stephen Hawking gerçekten de insanlığa örnek olarak gönderilmiş patentli bir karakter sanki...

Herkes kendine ordan ders çıkarabiliyor..

zuhal dedi ki...

Sevgili Hakan, öncelikle engelli kardeşlerimizin sosyal hayatta daha fazla varolabilmeleri için elimizden geleni yapmalıyız. Gerek bireysel gerek kurumsal bazda. Türkiye maalesef bu konuda inanılmaz kötü/geri durumda. Birileri onları sadece bir hafta hatırlamamalı. Sana ve takipçi dostlarına iyi bir haftasonu diliyorum.

Yaşamkafe dedi ki...

-Her anlamda engelli kardeşlerimize daima destek çıkmak insanlık vasifemizdir...

Teşekkürler Zuhalcım sanada iyi haftasonu dilerim...

NoEngel dedi ki...

Sevgili hakan-can kardeşim ve değerli yorumcular,

Yorumlarınızı tek tek okudum.Beni hem duygulandırdınız,hemde mutlu ettiniz. Hepinize başta hakan-can kardeşim olmak üzere ayrı ayrı teşekkür ediyorum..Engellere bakış açınız böyle olduktan sonra tüm engellerin kalkacağına inancım sonsuz.
Engellilerin sizlerden isteği onların hor görülmeden,acınarak bakılmadan,sen bu işi yapmazsın denmeden bir insan olarak değer verilip,öyle davranılmasıdır.Bizler inanın ki hiç bir zaman topluma yük olmayı istemiyoruz.Bize destek verildimi yapamayacağımız şey yoktur.
Son olarak hakan-cankardeşime blogumun lınkını verip tanıtımını yaparak engellilere olan desteği için bir kez daha teşekkür ediyorum.
Değerli dostum daima başarılar seni bulsun,mutluluklar peşinden hiç ayrılmasın.
Sevgiyle kal can dostum.

Yaşamkafe dedi ki...

-No Engel,sağol candostum,senin gibi dostumuz olsun,kırk milyon (dolar:) borcumuz olsun..
Arkamız sağlam..:)